2016. június 7., kedd

Kötős podcastok

Kábé egy éve tudtam meg, hogy létezik olyan, hogy podcast. Sajnos már nem emlékszem, hogy hogyan bukkantam rá, de arra kristálytisztán, hogy melyiket kezdtem el nézni. Az elején úgy gondoltam, hogy micsoda időpazarlás, de aztán szép lassan egyre több csatornára iratkoztam fel. Volt egy pár másik csatorna is, amiből egy-két részt megnéztem, de nem nyerték el a tetszésemet. Azért most már kezd lecsengeni ez a mánia, nem nézem a feliratkozottakat hétről hétre, csak ha nincs jobb dolgom.

No de kik azok, akiket mindig nézek?

LoveSockWool
Sara amerikai, van három gyereke, és imád zoknit kötni (az elsőt), viszont a másodikat valahogy sose sikerül befejeznie. Mindig azt köti, amihez kedve van, ami miatt mindig tele vannak újdonsággal az epizódjai. Nagyon közvetlen, az elején kicsit zavart, hogy ilyen harsány, de aztán megszoktam. Az epizódok hossza 25-40 perc között váltakozik, jelenleg 29 résznél tart.
Akkor nézem őt, ha zokni- és vidámsághiányom van.

Knitting Expat
Miután Sarát megtaláltam, rákerestem youtube-on arra, hogy "knitting podcast", így dobta ki Minát a gép. Mina Bahrainben lakik, van két macskája, és úgy köt, mint egy gép. Egy pulóver egy hét neki, januárban több mint harminc pár zoknit kötött fogadásból, emellett projekt táskákat varr, meg mintákat tervez. Kb. egy évvel azelőtt tanult meg kötni, hogy elkezdte a podcastját, ami most a 64. résznél tart. Szereti a szivárványos dolgokat, és sosem hagy félbe projekteket. Egy rész 1.5 és 2 óra között van, ami bevallom őszintén, nekem túl sok, így jó ideje már csak a wipjeit és a befejezett projektjeit nézem meg. Így biztos lemaradok pár érdekes technikai tippről vagy hasonlókról, de nekem ennyi is elég.

Little Bobbins
A két harsány hölgyemény után erős váltás volt, amikor ráakadtam Danira,  aki egy brit nő, és ehhez hűen irtó visszafogott. Az elején nagyon furcsálltam, hogy teljesen kifejezéstelen arccal mondott olyanokat, hogy "I am so excited", de aztán rájöttem, hogy ő tényleg izgatott, csak máshogy fejezi ki. Jelenleg az 50. résznél tart, egy epizód kb. 1 órás. Amit nagyon szeretek benne, azok a színek, amiket összeválogat a projektjeihez, (pasztellszínek! De ha nem azok, akkor is nagyon ízlésesen választ) meg az egész ház, amiben él (pasztellszínek! hobbiszoba!). Nagyon aranyos, ahogy az anyukájával egymásnak készítenek dolgokat. Ja, és persze a címadó Bobbins, a csivava is cuki, bár azért néha felvonom a szemöldököm, amikor csak úgy habra eteti jutalomfalattal.

Stitched in Sweden
A többi podcastban gyakran hallottam ezt a nevet, így kénytelen voltam belenézni, hogy mi lehet az, ami ennyire népszerű. Nos, nem csalódtam, Maria podcastja azóta is a kedvencem. Az amerikai Maria Stockholmban él a svéd barátjával, és egyszerűen minden projektjéért odavagyok. Ha bármelyiket nekem adná, simán hordanám. Ebből kifolyólag volt már, hogy tőle szereztem az inspirációt a következő projektemhez, illetve a mintáiból is vettem már. Szereti a visszafogott, tompább színeket, a több színnel való kötést (elvégre Svédországban van), és a kedvenc részem minden epizódban a technikai tippek, amiben többször mondott már újat, és nagyon jól el tudja magyarázni. (Általában amit ilyen tippként osztanak meg, az számomra nem újdonság.)
Ő az, akinek ha kijön egy új epizódja, csapot-papot otthagyok, és megnézem.

Yarngasm
Kristin aka Voolenvine New York-i, és a podcastja lassan közeleg a 200. részhez. Ugyan nem lenne meglepő az ellenkezője, de nem, nem láttam az összes részt, amik kb. 50 percesek. Kristin szereti a goth, sötétebb színeket, főleg kisebb projekteket köt (kendőket, zoknikat), de mellette fon, fonalat fest (eladásra), illetve mostanában rengeteg ruhát varr.

Handmade and woolen (tinypaperfoxes)
Jennie célja az, hogy csak saját készítésű ruhákat hordjon. Emiatt nagyon inspiráló, hogy mindig valami olyat köt, amit aztán hordani is fog, és megvannak a jól bevált színei, amiket szépen tud egymással kombinálni. Ráadásul kezdő varró, mint én, ezért együtt tudok vele érezni, amikor a varrás nehézségeiről beszél, illetve a tippek, amiket megoszt, hasznosak számomra.
A férje, Devon pedig fon, idénre az a terve, hogy 12 amerikai birkafaj gyapjúját fonja meg és festi be természetes festékkel. Sajnos engem a fonás annyira nem vonz, ezért bevallom, az ő részeit néha eltekerem. De köt is, most egy pulóvert saját magának.
Eddig New Yorkban laktak, de most elköltöztek Vermontba, ezért volt egy pár hetes szünetük. Egyébként pedig kéthetente jön az új epizód, ami általában több mint egy óra hosszú.
Mondhatom, hogy ez a másik kedvencem, Jennie ruháit is szívesen hordanám.

Remélem, ha eddig is néztél podcastokat, a listám alapján találtál új kedvenceket, vagy ha még nem kóstoltál ebbe bele, akkor kipróbálsz egyet-kettőt! :) Ha nézel, Neked kik a kedvenceid?

1 megjegyzés:

  1. Az én két kedvenc podcastem már nem fut, de a régi pepizódokat még el lehet érni... Cast on (Brenda Dayne) és Sticks and Strings (David Reidy).

    VálaszTörlés